Balkanlar’ın gizli kalmış güzelliği Budva

dsc_0127_easy-resize-com

Dünkü çok maceralı ve yorucu yolculuktan sonra nihayet gözümüzü Karadağ’ın Budva şehrinde açıyoruz. Belgrad’dan sonra Karadağ havası o kadar güzel ki! Sıcak ama bunaltmıyor, insanlar cıvıl cıvıl. Can ile Fırtına’ya kahvaltı hazırlamak için kaldığımız evin yakınlarında bir bakkal aramaya çıkıyoruz, Fırtına elimizi bırakıp koşturmak istiyor ama her 10 adımda bir yoruluyor kucak istiyor. Bakkal ararken geçtiğimiz yollar bana sayfiye bir sahil kasabasını andırıyor.

Bakkalı bulup eve döndükten sonra bakıyoruz ki Berk ve Özge de uyanmış, hep beraber hazırlanıp hem Budva’yı keşfetmek hem de gelmeden önce yaptığımız çılgın araştırmalar sonucu yüzeceğimiz plaj olan Stefan Braun’a gitmek için evden çıkıyoruz.

Saat 11:00 civarı, araçta ilerliyoruz. Hava o kadar sıcak ki, keşif turundan vazgeçip doğrudan Stefan Braun’a yol alıyoruz. Meğer kaldığımız eve ne kadar yakınmış J yürüsek de gelirmişiz ama hava öğle sıcağında bebekle yürümeye müsait değil. Aracımızı plajın girişindeki büyük otoparka bırakıp dalıyoruz plaja.

img_8084_easy-resize-com

(Stefan Braun )

Stefan Braun ile ilgili gelmeden önce araştırma yapmıştık zaten. Araştırmalarımızın özetini paylaşayım sizinle; bu plaj Budva’nın en renkli, en çılgın ve en kalabalık plaj partilerinin düzenlendiği, yerli ve turist binlerce kişinin akın ettiği plaj. Açıkça yazacağım: önünüz arkanız, sağınız solunuz, güzel kadınlar ve yakışıklı erkeklerle çevrili olacak. Özellikle kadınların vücutları sanki aynı fabrikadan çıkmışçasına güzel. Erkeklerin de bol baklavalı olduğunu söylememe gerek yoktur inşallah.

img_9752_easy-resize-com

Plaja bebek ile gelen tek aile bizdik biliyor musunuz? 🙂 Üstelik saat 16:00’da başlayan ve bangır bangır müzik sesinin kesilmediği dev hoparlörlerin önünde çocuklarını uyutan tek çift de bizdik. 🙂

Canım Fırtına’m gık çıkarmadan uyudu. Ne müzikten ne sesten rahatsız olmadı. Bizimle bütün gün plajda keyifli keyifli takıldı hatta müzik çalınca dans etti.

img_8091_easy-resize-com

Stefan Braun’dan içeri girince plajda güneşlenmek ama Adriyatik Denizinde yüzmek muhteşem. Su çok güzeldi, ne çok soğuk ne sıcaktı. Suya girip alışmak çok kolay. Hemen derinleşen bir deniz bu. Ayağınızı suya sokmanızla buyunuzu geçmesi bir oluyor. Derinlik bir anda 50 sonra 100 metreyi buluyor. Siz güzel güzel yüzerken burnunuzun ucundan dev gemiler geçebiliyor mesela.

Karadağ’ın dimdik ve uçsuz bucaksız görünen dağları arasında saklanan bu koylar, upuzun kumlu plajlar müthiş güzel. Nasıl olmuş da senelerce yanı başımızdaki bu güzel ülkeyi keşfetmemişiz bilemiyorum. Üstelik vizesiz ve çok ucuz bir ülke.

Budva’nın plajlarının çoğu mavi bayraklı yani tertemiz. Plajlar üzerindeki kafeler çok keyifli. Biz adını hatırlayamadığım ve not almadığım için kendime çok kızdığım müthiş bir dondurmacı da bulmuştuk plajda. Önünde epey kuyruk vardı. Denk gelirseniz hangi dondurmacıdan bahsettiğimi hemen anlayacaksınız. Biz oradayken magazin haberlerinin söylediğine göre Türkiye’den pek çok ünlü Budva’daymış.

Bütün gün plajda yüzüp, güneşlenip plajdaki party’nin keyfini çıkardıktan sonra Berk ve Özge’yi plajdaki party’de bırakıp biz Budva’yı keşfetmek üzere ayrıldık plajdan.

Merkeze ve muhteşem şirinlikte bir kale içerisinde kurulu eski şehire (Stari Grad) varıyoruz. Kale içine konumlanmış eski şehir sokakları o kadar güzel ki gezmeye doyamadık. Aynı sokaktan kaç kere geçtik hatırlamıyorum. Fırtına ise bazen yürüyerek bazen de pusetinde bize poz vererek keyif çattı.

dsc_0143_easy-resize-com

dsc_0131_easy-resize-com-1

(Stari Grad – eski şehir)

dsc_0139_easy-resize-com

(Budva Kalesi)

Sveti Stefan Adası

Budva’nın belki de en etkileyici tarihi minik adası Sveti Stefan gitmişken mutlaka görülmesi gereken yegane yer. Oldukça eski olan ada eskiden pek çok ünlü ismin uğrak yeri iken zamanla popülaritesini yitirmiş bunun üzerine ada özel bir otel işletmesine kiralanmış. Otel işletmesi derken en ucuz odanın 1000 – 1500 dolardan başlıyor ve sadece otelde kalanlar plajlarında yüzebiliyor bu adanın. Turist olarak gezip görmek bedava 🙂

sveti

(Sveti Stefan – Görsel Google’dan.)